۳۶۵ گام بلند موفقیت | ۱۶۳ – ۱۶۴
تاريخ : یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:در زندگی بهتر,سبک زندگی, | 13:21 | نویسنده : سالار.عباس.

163 :

افرادی که گنجینه ی لغات ضعیفی دارند، از لحاظ عاطفی نیز زندگی ضعیفی را تجربه می کنند. کسانی که گنجینه ی لغات قدرتمندی دارند، در واقع تخته رنگی با طیف گسترده ای از رنگ های گوناگون در اختیار دارند که با آن می توانند نه تنها تجارب دیگران، بلکه تجارب خودشان را نیز رنگ آمیزی کنند.

امروز چگونه می توانید رنگ های ” تخته رنگ احساسی ” خود را گسترش دهید؟

چه کلمات مثبت و از لحاظ عاطفی روحیه بخشی را می توانید به واژگان همیشگی تان اضافه کنید؟ اگر به طور مداوم از این کلمات استفاده کنید، زندگی تان به چه میزان لذت بخش تر خواهد شد؟

چه کسی را می شناسید که زندگی اش کاملا شاد و پوشور و حرارت باشد؟ چه کلماتی را برای توصیف تجارب زندگی شان استفاده می کنند که بتوانید از آن ها بهره بگیرید و بدین وسیله برخی از الگوهای عاطفی مثبت آن ها را در زندگی تان پیاده کنید؟

۱۶۴:

فکر می کنید زمان آن رسیده که با کمک کلمات تبدیل کننده، کلمات ضعیف کننده ی همیشگی تان را با نوع الهام بخش آن تعویض کنید؟ دستور زیر را انجام بدهید:

۱- سه کلمه ای را که غالبا موقع داشتن احساس ناخوشایند از آن ها استفاده می کنید، بنویسید.

۲- خود را در حالتی سرحال و حتی نامعقول و عجیب و غریب مجسم کنید. به کلمات تازه ای جهت از بین بردن الگوی رفتاری و یا حتی کم کردن شدت آن بیندیشید. کلماتی را انتخاب کنید که آن قدر احمقانه، عجیب و غریب و نامناسب باشند که نیروی منفی درون تان را از بین برده و بلافاصله وجود شما را غرق احساس شادی و نشاط کنند. یکی از دلایلی مه من به جای کلمه ی عصبانی ام از کلماتی مثل دلخورم یا خونم کثیف شده، استفاده می کنم، این است که این کلمات واقعا مضحک هستند و من هرگز نمی توانم آن ها را با چهره ای جدی به کسی بگویم: ” خونم کثیف شده! ”

- برگرفته از: کتاب ۳۶۵ گام بلند موفقیت – آنتونی رابینز – انتشارات دویار


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: