تاريخ : چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:ریاضی,فرمول شگفت انگیز,عجایب ریاضی,, | 21:41 | نویسنده : سالار.عباس.

فرمولی کوتاه از عجایب ریاضی

13837*73 * سن شما

امتحان کنید، نتیجه جالب است



 

روستـای زیبـای بدون خیـابان در هلنـد

روستایی قدیمی، سرسبز و سرشار از آرامش در هلند به نام "گیسورن" وجود دارد که ساکنان آن با استفاده از قایق و یا با عبور از روی پل های چوبی رفت و آمد می کنند. در این روستا هیچ خیابان یا وسیله عبور و مرور زمینی دیده نمی شود. مسیر رودخانه تنها راه ارتباطی میان مردم این روستاست که اهالی آن با قایقهای خود در آن رفت و آمد می کنند که نه تنها سخت به نظر نمی رسد که بسیار هم هیجان انگیز هست! روستای گیسورن که بیش از 200 سال قدمت دارد به ونیز هلند معروف شده است.
 

 



تاريخ : چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:در خواندنی ها و دیدنی ها,سرگرمی,صرفه جویی,صرفه جویی در وقت, | 11:18 | نویسنده : سالار.عباس.

نارنجی: سوال این است که برای صرفه جویی در وقت از کجا باید شروع کرد؟ بهترین راه این است که برای انجام کارهای روتین، روش‌های بهینه را انتخاب کنید و یادآوری آنها را به عهده تلفن هوشمند خود بگذارید؛ و در عین حال چیزهای اضافه را از ذهن خود به روی کاغذ یا تلفن منتقل کنید، تا بتوانید با خیال راحت‌تری به کارهای اصلی بپردازید.

۱- فهرستی برای کارهای تکراری درست کنید: همه ما کارهایی داریم که در بازه‌های روزانه و هفتگی آنها را تکرار می‌کنیم. از اپلیکیشن‌هایی مثل ۳۰/۳۰ یا مشابه‌های آن استفاده کنید تا اولاً نگرانی بابت از یاد بردن آن کارها را از ذهن خود دور کنید، ثانیاً بدون تأخیر به هر مورد رسیدگی کنید.

۲- یک قهوه‌جوش خودکار بگیرید: نوشیدنی صبحگاهی خود را شب قبل آماده کنید. می‌توانید دستگاه را تنظیم کنید و این یک مورد را از فهرست نگرانی‌های صبحگاهی خود خط بزنید.

۳- همیشه یک خودکار و کاغذ در جیب خود داشته باشید: با داشتن این دو مورد، می‌توانید همیشه آماده ثبت کردن ایده‌های ناگهانی یا سایر موارد باشید. آیا تا به حال نشده که به خاطر از یاد بردن یک ایده سریع، برای چند دقیقه یا چند ساعت روند زندگی‌تان مختل و صرف تلاش برای یادآوری آن شود؟ جلوگیری از این اتفاق، خودش نوعی صرفه‌جویی است.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:در خواندنی ها و دیدنی ها,سرگرمی,وفاداری سگ,سگ,وفاداری, | 11:16 | نویسنده : سالار.عباس.

برترین ها: سگ ها به وفاداری و محبت مشهور هستند ولی کاپیتان، سگی که در شش سال گذشته همواره کنار قبر صاحبش مانده و علیرغم داشتن یک خانواده که می توانند او را نزد خود نگه دارند حاضر به ترک قبرستان نشده است، واقعا مایه شگفتی است.

وفاداری سگ ها



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:در خواندنی ها و دیدنی ها,سرگرمی,خوردنی ها,سلامتی,پزشکی,سیب, | 11:6 | نویسنده : سالار.عباس.

سیب

افکار نیوز : سیب را کامل گاز بزنید! پاییز با بازگشت شکوهمندانۀ سیب دارد از راه می‌رسد. واضح و مبرهن است که این میوه امتیازات تغذیه ای بسیار زیادی دارد، مثلی قدیمی می‌گوید که یک سیب می‌تواند شما را از پزشک دور کند، امروزه نیز این مثل مورد تأیید مطالعات جدید قرار گرفته است، به شرطی که پوستش هم مصرف شود.

سیب که به خوبی اشتها را مهار می‌کند، سرشار از خواص تغذیه ای است. این میوه کم کالری و کمی شیرین، اثر ادرار آوری دارد و به از بین بردن رسوبات ادراری کمک می‌کند. فیبرهای سیب و پکتین ها فقط به درد مربا درست کردن نمی‌خورند! در واقع، این فیبرها برای عملکرد مناسب فلور روده ای بسیار مناسب هستند. به لطف این خواص، سیب تأثیر تنظیم کنندگی بر روی سیستم گوارشی دارد، سیب برای درمان سستی روده ای که منجر به اسهال می‌شود، مفید است.



ادامه مطلب

بسیاری از مردم نمی‌دانند پاهای انسان‌ها می‌توانند پیام‌های رمزآلودی در مورد شخصیت ،تمایلات و افکار انسان‌ها از خود نشان دهند. تحقیقات نشان می‌دهد انسان‌ها در زمان دروغ گفتن پاهای خود را به طور غیرعادی بی‌حرکت نگاه می‌دارند تا حد ممکن دیگران را متوجه دروغ گفتن خود نکنند.زنان نیز معمولا مردان را از روی شکل کفش‌هایشان و این که به چه میزان تمیز است و با دیگر لباس‌هایشان همخوانی دارد ارزیابی می‌کنند.مردان در زمان عصبی بودن معمولا حرکت پاهایشان افزایش پیدا می‌کند، اما زنان دقیقا بر خلاف مردان در هنگام عصبانیت پاهای خود را بی‌حرکت نگاه می‌دارند. 

افراد خجالتی هم معمولا پاهای خود را تکان می‌دهند که این نشان از راحت نبودن آنها در یک جمع خاص دارد. افراد مغرور و متکبر از سوی دیگر حرکت پای کم‌تری دارند. 

اکثر مردم با حالات چهره و معانی آنها آشنایی دارند، اما در مورد حرکات پاها و معانی آنها چیزی نمی‌دانند.اما حقیقت این است که زبان پاها می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد شخصیت یک فرد، این که فرد در زمان صحبت کردن به چه چیزی فکر می‌کند فاش کند. حتی از طریق آنها می‌تواند به حالات احساسی و روان‌شناسی و خصوصیات یک انسان پی برد. 

یکی از نکات جالب در این مورد آن است که اکثر انسان‌ها می‌توانند حالات چهره خود را کنترل کنند، اما معمولا آنها کنترل خاصی روی حرکات پای خود ندارند و به همین دلیل این عضو بدن به راحتی می‌تواند شخصیت صاحب خود را فاش کند. 

به گزارش تهران۹۸ به نقل از ایلنا، در ادامه این مطلب که در سایت‌ الف منتشر شده، آمد است: معمولا مردم برای آنکه متوجه به دروغ گویی شخصی بشوند به چهره و چشمان او نگاه می‌کنند، اما حقیقت این است که بسیاری از مردم می‌توانند چهره خود را کنترل کرده و دروغگویی خود را پنهان کنند. اما یکی از بهترین روش‌ها برای پی بردن به دروغ گفتن یک شخص توجه به حرکات پاهاست. زمانی که انسان‌ها دروغ می‌گویند، به طور غیر عادی پاهای خود را ثابت و بی‌حرکت نگاه می‌دارند.این در حالیست که بسیاری از مردم تصور می‌کنند انسان‌ها به دلیل عصبی بودن در زمان دروغگویی بیشتر حرکت می‌کنند، اما این موضوع کاملا برعکس است.زمانی که ما دروغ می‌گوییم در حال سرکوب کردن و مخفی کردن یک احساس خوب هستیم و همین کار را هم با حرکات پای خود انجام می‌دهیم.



تاريخ : چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:در خواندنی ها و دیدنی ها,سرگرمی,مگس,عقرب,ترسناک, | 10:52 | نویسنده : سالار.عباس.

تصویر زیر نه یک عقرب پرنده بلکه نوعی از مگس است که برای کسی آزاری ندارد و گزنده هم نیست، این مگس که اندازه آن هم بسیار کوچک تر از یک عقرب و تنها چند میلی‌متر است دمی شبیه عقرب دارد که با وجود ظاهر ترسناکش نیش ندارد.

مگس



تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:خوش اخلاق بودن,غذاهایی که خواص خوش اخلاقی دارند,, | 14:15 | نویسنده : سالار.عباس.
غذا هایی که شما را خوش اخلاق میکند
 
همچنین بررسی ها نشان می دهد،افرادی که هر روز صبحانه می‌خورند پرانرژی‌تر بوده و در تمام طول روز خوش اخلاق‌ترند… …

 

براساس بررسی ها، دسته های مختلف غذایی برخلق و خو موثرهستند.

 

۱- کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها اگر چه در رژیم غذایی باید با احتیاط استفاده شوند اما برای تقویت انرژی و خلق و خو بسیار حیاتی هستند. آنها اولویت اول بدن برای سوخت هستند و می توانند سطح سروتونین بدن را هم افزایش دهند. اما نکته کلیدی، پرهیز از مصرف شیرینی ها است که می تواند قندخون را افزایش دهد و در نهایت با افزایش انسولین به خستگی و بی حالی منجر شود.به جای آن باید از کربوهیدرات های حاصل از غلات، حبوبات، نان گندم و برنج قهوه ای استفاده کرد. بدن خیلی آهسته از این مواد استفاده می کند و در نتیجه قند خون در حد متعادل حفظ می شود و انرژی همچنان پایدار خواهد ماند.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:پاییز,افسردگی فصل پاییز,بیماری های فصل پاییز,, | 14:1 | نویسنده : سالار.عباس.

سرماخوردگی، سینوزیت، آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی از بیماری‌های شایع در فصل پاییز هستند

هرچند که بیمار شدن ربطی به روز، ماه و فصل خاصی ندارد، اما برخی بیماری‌ها در فصل‌های خاصی از سال شیوع بیشتری دارند. پاییز هم از این موضوع مستثنی نیست و این فصل زیبا هم بیماری‌های خاص خودش را دارد.

سرماخوردگی، سینوزیت، آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی از بیماری‌های شایع در فصل پاییز هستند. در همین رابطه پزشکان با اشاره به شیوع بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز هشدار می‌دهند که این بیماری‌ها به شدت واگیردار بوده و بیشتر در میان دانش‌آموزان که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، دیده می‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:فواید صیحانه,مضرات صبحانه نخوردن,صبحانه,, | 12:57 | نویسنده : سالار.عباس.

خوردن صبحانه و فواید ان

تحقیقات مفصلی در استرالیا انجام گرفته که نشان می دهد:

خیلی از کودکانی که از خوردن صبحانه سر باز می زنند، سنگین وزن تر از بچه هایی هستند به طور مرتب صبحانه می خورند.

غفلت از خوردن صبحانه، عملکرد مغز را تقلیل می دهد. خوردن صبحانه به یادگیری کمک می کند، به این شکل که شما علاقه بیشتری برای یادگیری نشان خواهید داد و روی مطلب هم تمرکز بیشتری خواهید داشت.

خوردن صبحانه هایی که سرشار از فیبر هستند باعث کاهش خستگی می شود.

بچه هایی که خوب صبحانه نمی خورند در باقی روز نیز انتخاب های غذایی خوبی نخواهند داشت.

 



ادامه مطلب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد